tisdag 7 februari 2012

Mat!!


Gjorde en fisksoppa till barnen i lördags till lunch.
Fiskbuljong
Vatten
Grovrivna morötter
färsk ingefära
olivolja
rivet skal från en apelsin och saften från den.
Nudlar
Allaska pollac, min favoritfisk smakar som torsk.
salt å peppar.
Pressad färsk lime och lite skal.
Delade körsbärtomater
----------------------
Har inga proportioner, jag hittade bara på.
--------------------------------
De var säkert nå mer i också kom inte ihåg.
Men skulle nog passat med lite vitlök och persilja i också.
------------------------------------------
Gott enkelt fräscht å kändes nyttigt med lite c-vitaminer i från apelsinen.
---------------------------------------------
Lev Å Må!!
de gör jag
----------------------
:-)
------------------------------
Om ni undrar varför jag drar en massa streck mellan raderna så är de för att min blogg arbetar inte riktigt som jag vill.
Jag drar inte ihop meningarna utan har en del hopp mellan raderna ibland men när jag publicerar inlägget så drar den ihop min text till en otrevlig oläslig klump, de gillas inte.
Så min lösning på de problemet blev att lägga in lite lines emellan som ett litet andrum.
------------------------------
Sovgott!!
Jag är ledig imorgon ja.
pilutta er!!

Inga kommentarer: