fredag 12 oktober 2012

Min Höst MoodBoard.....
Bilder som jag gillar med färger å saker som ger mig en höstkänsla...
Bilden längst ner till vänster är på en efterrätt som jag gjorde idag till ett catering-jobb som jag hade på jobbet.
En vanilj- apelsin cheeseCake som jag valde att sätta i ett plastglas då denna efterrätt inte behöver sättas i ugnen.
Ett smalt lite längre än vanligt chokladsnitt med solroskärnor och ripplad vit choklad på (Ernstttt recept)
En lite höstigare variant, tyckte jag, förstärkte den känslan genom att lägga lite höstlöv på brickan under glasen.
 De var efterrätten till varmrätt fick de helstekt Kycklingfilé Potatis och BaconKaka Rödbetskräm Gräddvinskokt Savojkål  och Rödvinssås, spännande när man satt ihop något som man tror ska passa ihop men inte smakat de själv.....

Jag är en SÖKARE en som söker efter ständig utveckling, inspration och lust.
Jag kan verkligen inte få NOG av att titta i inspirerande tidningar Läsa om framgångsrika personer eller läsa om hur man organiserar upp ett hem .
TRO nu inte att jag har ett organiserat hem Ohh NEJ de är ju just de jag försöker att pränta in,
JA jag vet de är ju hemskt enkelt de är ju bara att lägga var sak på sin plats.
MEN hur kul är de med plock å stök JÄMT å ständigt men de är nog då dessa inspiratörer i mitt liv kommer till användning DÅ behöver jag bara läsa om nån eller lyssna på nån idog person som berättar om sitt ordningssamma hem för att jag då genast kan få lite inspiration av just denna människa.
Vips så blev de så mycke roligare om än bara för ett tillfälle men än dock ...
Så funkar jag i många områden.....
Kreativitet inspiration och Utveckling..
 
"Allt som inte är under utveckling är under Avveckling"
Företag eller dig själv personligen tänk på de.....

Ansökan till Fabriken

Inga kommentarer: