torsdag 13 september 2012

Somliga går i trasiga skor.......

Tänk så många de är som kämpar med sig själv har de jobbigt på ett eller annat sätt.
Det finns nog mer eller mindre hos oss ALLA börjar jag mer å mer förstå.
 
Alla har vi våra toppar och dalgångar.
Alla har vi våran glada  energiska sida å alla har vi även den negativa surpul-jag duger inte till nåt-sidan.
MEN tänk vad viktigt de är att förstå vikten vid våra tankar.
Vad vi väljer att TÄNKA på vilken sida matar vi mest är de surpulen som får mest energi
eller tillåter vi oss att sura EN dag för att nästa  dag se de där lockande positiva.
 
Jag har av egen erfarenhet kommit fram till att ju mer energi jag lägger på att komma IFRÅN, bort från något som jag INTE trivs med hos mig själv desto närmare är jag i just det icke önskvärda beteendet.
Dessa sidor kommer ALLTID att finnas hos mig, bara att inse, SÅ länge jag ger den energi genom att göra mitt bästa i att ständigt tänka på dem genom rädsla för att de sidorna ska dyka upp.
 
De man istället ska göra är ATT arbeta sig fram TILL något önskvärt.
Lägg ner all tid på att fundera på VEM vill JAG vara hur vill jag vara.
De känns som att man jobbar lite på sidan om de andra.
Man hittar liksom ett nytt spår å i detta spår upptäcker man den mest häftigaste värld man blir barn på nytt.
Upptäcker sidor som man aldrig visste fanns, dolda talanger.
Tankesättet ändras .
Man får nya bilder av sig själv.
 
Fantasin är ett kraftfullt å väldigt enkelt verktyg.
Fantisera om de bästa Å ni ska se att de slår in.
 
Jag får gåshud när jag tänker på vad jag fantiserade om när jag jobbade på mitt förra jobb, där jag satt ensam.
Jag är på väg dit Å de var inga små MÅL jag hade.
Och de lustiga är att när man väl nåt ett mål så känner man -jaha de var väl inte så märkvärdigt.
Bara att fantisera om nästa Mål då.
 
Kunde inte hålla mig var tvungen att dela med mig lite efter en veckas SUR-PUL.
Nu nya roliga Tag!!!
 
    
 
 

Inga kommentarer: