söndag 9 september 2012

 Jag pysslar i min pysselverkstad blandannat med mitt virke som jag plockade igen från hallonrisstödet.
Denna gång får de fina grånade virket bli en ram, sen har jag målat en väv (som jag handlat på loppis) vit. Utan på denna vitmålade väv tänker jag limma fast stjärnflocka.....
 Jag såg ett mat program för några år sen.
"Solens mat"inget favoritprogram men just detta avsnitt satte spår.
Jag tycker om att läsa om framgångsrika kvinnor som lyckas eller som vågar ta för sig.
Jag har många starka kvinnor som förebilder.
Å denna Qvinna är en av dem EN knotig "jättegammal" kvinna som bodde nånstans ute på landet i spaniens soliga kust.
Hon gick omkring dubbelvikt med programmledaren och visade upp sin trädgård och hennes kokkonster.
Hela tiden medans de gick omkring sa hon "Nature is fantastisc" medans hon plockade in sina bönor sin sallad å allt gott hon hade ute i de fria .
Hon menade på att man kunde få så mycket gott av naturen inte bara allt man odlar utan även elden som hon senare gjorde maten över.
Hon hade en vanlig typ bakugn som hon gjorde all mat i, fantastiskt säger jag.
-Nature is fantastisc
Hon prata om alla energier som vi får från naturen HUR nyttigt de är att vara ute i naturen...
 Jag hoppas jag också är som denna kvinna när jag är 90 år, dubbelvikt över mitt frodiga land.
-Nature is Fantastic
-----
Imorgon är de dax för Bästa jobbet igen!!

Inga kommentarer: