torsdag 27 september 2012

Känner ett sug efter att få inreda med några björkstubbar både här hemma å på jobbet...hmm!!
 
Vi kommer inte att vara hemma över julen NÄ för vi åker till Gran Canaria sa hon med mallig röst.
Jojominsann Tänk vad ett snabbt beslut kunde leda till.
Känns ju bara hur härligt å skönt som helst.
En resa som jag inte har några förväntningar inför eller klart jag har, men de är ett ställe som vi varit till många gånger så de känns inte lika upphåsat som de kan göra inför en annan resa till ett helt nytt ställe.
Jag har så klart en massa förväntningar, särskilt maten.
Jag har tilloch med lagt in en tema vecka på jobbet efter jul med temat just Spanien så jag kan hämta lite inspiration i den spanska maten över julen "gambas aioli" vitlöksstekta räkor yummie!!
 
 
Så nu har då min sambo gjort klart för mig REDAN NU!! de blir ingen julgran i år .
What!! skrek jag rakt UT!!
De som är så mysigt,,, jahapp!!
 
Nähädå inte ger jag upp, funderar på att hugga mig en gran NU å skinnflå den,( ni som följt min blogg vet PRECIS vad jag menar)låta den torka å måla den vit.
Johorå jag vill ha en vit gran i år.
 
 
Imorgon är de dax för BÄSTA jobbet igen å nu kan jag titulera mig som" KÖKSANSVARIG" på heltid.
Så himla KUL!!
Imorgon har jag förberedelser för en catering en buffé...
kanske kommer lite kort på de senare.
Händer mycke nu på jobbet under novemberlovet kommer vi renovera om lite i matsalen i en fin blogg-stil.
 
Ha de Gott!!
 
Och så något att tänka på:
 
"Känslan är aldrig så stark att inte tanken kan stoppa den om VILJAN finns"


Inga kommentarer: