söndag 30 september 2012

Här kommer lite bilder från gårdagens Buffé.... en massa gott!!
Hembakt grovt bröd hjortrongravad lax, blåbärssallad med ädelost vitlöks-och lingonfraiche, rödlöks och lingonchutney squashplättar broccolibiffar lax med fetaost rostade tomater och en basilkaolja,Potatis på Burträskvis, Rosmarinsstekt kött i en örtsky, kantarellsås m.m ..mmmm!! 
Ring och boka Edelviksbuffé!!
0914-795110
 Vet ni en sak nu ska ni få höra......!!
Ju mer jag släpper på kontrollen å skiter i vad andra tycker desto mer lossnar de för mig...
klyschigt kan tyckas......vaddå de har vi väl hört tusen gånger att de är så.
 
Men de är verkligen så.
För man får ju inte vara för mcket eller för lite.....man ska helst inte synas men ändå synas å höras mest.
Det är inte lätt idag kan jag tycka men ju mer jag skiter i allt detta å BARA gör de JAG tycker är roligt desto mer lossnar de.
Desto lättare går de å desto roligare har jag de.
MEN de är inte alltid att de faller i god jord hos alla men hamnar jag i blåsväder brukar jag tänka
-Ja jäklar också jag kan visst jag också jag har visst tyckt till om något som kanske inte nån annan uppskattade men jag stått upp för mig själv å vad JAG tyckte.
 
Man lever bara EN gång se då för fasen till å ha lite roligt (hahah en passande mening när jag just pratat om att vara i blåsväder)!!
 
Igår när jag kom med buffen till min kund så fråga han om jag ville presentera menyn.
-Njaheää tyckte jag lite generat.
sen kom han tillbaka å strök mig på ryggen vi gör såhär att jag samlar alla åsså kallar vi in dig åsså presenterar du menyn som reresentant från Edelvik...
-JA okej tyckte jag, för de finns en vilja i mig att jag ska kunna göra detta smärtfritt.
Jag gjorde de inte smärtfritt men övning ger färdighet så bara att utsätta sig igen med en annan inställning nästa gång...
 
 
Avslutar med mina favoriter just nu ...NYPON är de inte bara HUR vackra som helst!!

Inga kommentarer: