onsdag 22 augusti 2012

Mina Plantor!!

 Ja HUR gick de nu med mina små frön som såddes tidigt i våras ....???
 Och vad använde jag spaljen till JOOO den fick just agera....spalje till min klockranka som ju var som en sytråd när jag började avhärda den(ta den in och ut för att vänja den vid uteklimatet)
och som blev ännu tunnare och fulare av allt flyttande ut och in.
MEN man ska verkligen inte ge upp för att plantan känns lite vek i början av säsongen.
Den riktiga solen gör verkligen underverk...
Kolla in mina plantor NU:
 Allt grönt ni ser på denna bild är självsått från frön.
De e ju faktiskt lite häftigt att man faktiskt kan driva upp Å att just jag kunde..
 Hur kunde just det lilla fröet veta att just det skulle bli en squash-planta..
Har frukter, men kan inte säga att jag skördat ihjäl mig, har inte smakat en ända ännu men men kan kanske hinna smaka en liten mini-squash :-)
Men den blir maffig plantan, den ska ha mycket jord och mycket vatten så sätter man i en kruka så ska man ta till.
Sätt gärna i en balja eller i något lika stort, den kommer täcka den jag lovar.

Japp här står min spalje halvt våldtagen av min klockranka som växer så de knakar.
Nå blommor lär jag väl inte hinna se på den men den är dekorativ ändå.....
Feel-good !!

Inga kommentarer: