måndag 28 maj 2012

Spalje av gammalt virke!!

 Tänk!!
Att en virkeshög med skrot som var på väg till tippen kunde bli så fint...
Vi håller på att rensa bort på gården hemma för att underlätta ioch med att vi har stugan också.
Vi har eller våran Bäste Kjelle har tagit ner de gamla hallonrisstödet.
De bråtet var snört i en hög som skulle tas på tippen MEN se ni den gick inte.
Nehädå jag såg de vackra i dem å kunde inte slita mig från dem.
De åkte in till min omtalade pysselhörna där vissa delar av alla fina pinnar blev en spalje.
MEN vad ska jag använda den till nu då, kanske som sagts till en spalje där gröna växter får slingra sig upp.
Här en utav mina klockrankor JA ser ni vad de har växt till sig, jag har ju en djungel i mitt garage med resten av mina växter.

 Skitsnyggt material!!
Å jag är av den åsikten att ju modernare man har hemma desto mer kan man blanda upp med lite gammalt för att få de mer personligt å en hemtrevligare känsla.......
 Tro ni jag blev nå lycklig när jag möttes av blandannat dessa skönheter när vi kom till stugan i helgen. De svagt blasklila färgen i blommorna och hela växten passade bra ihop med de övriga bilderna med grånat trä.
 Här har ni det !!
Gammalt möter modernt, snyggt tufft!!
Vad skulle man kunna hänga där bara fantasin som sätter gränsen..
Smycken eller kunde man hängt upp den på en köksvägg å haft vispar å annat hängandes eller diskhanddukar eller på toan eller ute på altan med små krukor hangandes i krokarna med färska kryddor brevid grillen...
Ja ni förstår......kommer nog att flytta runt den lite i sommar..!!
Ha de Gott !!!

Inga kommentarer: