söndag 15 april 2012

Plantor i pysselhörnan!!

 Så här frodigt är de nu i min pysselhörna...
Klockrankan växer så de knakar.
Däremot mina försök till en frodig krydd-trädgård misslyckades totalt, jag kan inte med frön som ger små sytrådar till första blad.
De är SÅ känsliga man får verkligen inte missa å vattna dem då är de kört.
 De ända som lever i kryddväg är dessa(se nedan), basilka.



Jag fick en frö-påse med nån tidning, körsbärstomater.
De luktar SÅ gott, de små plantorna.
............................
Annars är jag väldigt lat vid bloggen MEN kreativiteten står inte still för de....
Jag är sugen på ett besök till brädgården för att inhandla lite brädor.
Vill så gärna spika ihop lite blomlådor och en planteringsbänk till stugan.
Såg en sån enkel lösning via en annan blogg som jag bara måste få testa....

Ha de gott!!



1 kommentar:

Mosterfi sa...

Inspirerande bilder! Ha det gott/ Sofie