tisdag 20 mars 2012

Temat: Min stil!

Dehär är min stil, bilder som jag gillar.
Är intresserad av trädgård å pyssel.
Jag kan absolut inte titta mig less på inspirerande bilder.
Bilder som väcker ens lust att skapa något eller bara inspirerar en.
De lockar mig bort en stund från alla MÅSTEN.
Som ju lätt hopar sig med småbarn i huset.
Jag gillar att få vara lite "crazy" ibland, på alla sätt å vis ;-)
Gillar uttrycket "Think outside the box" just inom inredningsvärlden är de ett ganska bra uttryck.
Har just tagit upp detta med att sticka igen, de har man ju inte gjort sen skolan.
Å nu fantiserar jag å tittar på allt som är stickat,jaha hur är de där stickat.
-Jaha avig avigt å rät.... :-)
*
Hittade en tråd (se bilden ovan) Jamen varför inte.
Man kanske skulle kunna sticka med en vanlig tråd också.......sagt å gjort!!
sen vad de blir av de,,, de får vi se, alltid kommer den till användning nånstans...
************************
När jag började sticka mitt första altser, så frågade min sambo mig mitt uppe i mitt djupt frenetiska stickande.....
-Jaha å vad stickar du då??
*
Å jag svara inte direkt för jag är så djupt koncentrerad i mitt arbete...
sen tittar jag snabbt upp, ungefär som de som har progressiva läsglasögon.
Ni vet de som bara höjer blicken lite över om ramen på glasögonen...
*
Å så säger jag ett snabbt....
-jag vet inte
***
Å så sjunker jag snabbt snabbt ner i mitt snabba effektiva frenetiska arbete igen (åtminstone så känns de så för mig men en som är van skulle nog sticka snabbare med vantar på sig)
*
-Men du kan ju inte sticka luftslott....
***
Hahahaa!!
Stackars sambon han får stå ut med mycke konstiga upptåg hemmavid nuförtiden i mitt pyssetokiga-härliga-flow.
*
:-)

En tekopp som jag bara älskar Å en bild som är i MIN stil.
******************
:-)

Inga kommentarer: