lördag 3 mars 2012

Ny header!!

Ny Header Igen!!
Jag är INTE duktig på att hålla på mina bilder, jag fotar å tänker att jag ska hålla på dem till lite senare,,,,,,MEN hmm blir oftast för sugen att få dela med mig....
---------------------------------
Från de ena till de andra,,,,Nu har jag lärt mig STICKA.
Mamma var förbi mig i fredags, så hon lärde mig att lägga upp masker å sticka räta, aviga och att avsluta en stickning.
WOW SÅ roligt!!
Man har ju inte stickat sen lovika-vantarna sen i högstadiet.
Tror faktiskt att jag väckte lite lust även i mammas fingrar.
----------------------------------
Tråkigt tycker säkert flera av er, men tänk så mycket roligt de finns att göra förutom att sticka kläder å vantar,,,,,jag hoppas jag ska få visa er nåt verk.
Nu skulle jag bara vilja ha riktigt tjocka sticknålar å ett tjockt garn så jag kan göra något grovt fint.. :-)
--------------------------------------------------------
Hoppas jag kan förmedla lite positiv energi!!
-------------------------------
Bilderna i headern är tagna i min pysselhörna.
De är ärtskott lite här och där som ni ser, men har även satt lite andra frön nu också.
Blommor och kryddor inför sommarens stugvistelse.
Bara 2 månader kvar till flytt.... :-)


1 kommentar:

Foto M@lin BURTRÄSK sa...

Kul att du vill dela med dig!
Grova stickor och garn har Veronika på SKAPA.
Tycker du ska göra ett besök där.
Kanske att Agnes ärvt den kreativa ådran........
NYFIKEN????? Kolla min blogg sen i kväll så förstår du vad jag pratar om!
Kram