fredag 30 mars 2012




Har börjat om och styrketräna efter ca 7 års uppehåll, känns riktigt bra(jag vet detta har inget med bilderna ovan att göra men lite bilder måste ju alltid med i ett inlägg :-).
****
Första träningen efter detta långa uppehåll var ju en märklig upplevelse.
********
Jag byter om i omklädningsrummet å upptäcker snabbt att de är ungefär samma glada gäng som tränade när jag tränade för 7 år sen.
Den gamla spurtiga känslan infinner sig ganska snabbt,,,jäklar så kul!!
Minns ju förr hur man kunde åka på träningen med surmun men efter ett hårt utmattande pass så var man avslappnat lycklig.
******
Jag struttar nerför trappen ner till styrkelokalen som är omringad av speglar.
Ställer mig mitt i lokalen å väntar glatt på uppvärmningsmusiken.
****
Tittar mig runt å upptäcker alla speglar, MEN gör en hemsk upptäckt.
JAG finns inte i lokalen,,,,,,,vänta nu ,,hallå,,hallå!!!
*********
Hallå!! vänta gympa-karin med musiken, verkar som jag fattas alltså jag är här men jag ser mig inte.
*******
Tittar ini spegeln hittar alla andra men inte jag,,,eller vänta ÄR de där jag.
*****
Hallå vem har hängt en liten putpåse på min mage, kapat av rumpan å bredda den.
Å för att inte tala om brösten, eller bröst de finns ju knappt några bröst.
*****
Ajdå!!
****
Undra om de är dax att skaffa sig en helkroppsspegel så man har lite mer koll på de charmiga förändringarna som händer under årens gång.
Så slipper man sånna här nästan chockartade upptäckter nere på gymmet.
********
Kändes även att de var 7 årsen man lyfte skrot, men nu efter ca 6 pass senare så börjar jag känna mig bra mycke bättre.......
*********
Å detta med träning är mitt i särklass bästa tips för avslappning å feelgood-känsla.
Snacka om ett bra lyckopiller.
Jag motiverar alltid min träning med att jag mår så himla bra dagen efter, ett kraftigt lugn som håller i 2 dagar.
*********
Jag tycker även om att springa MEN har problem med "spring-knä" men nu har jag fått tipset av gympa-Karin att jag ska träna upp lår musklerna som fäster runt knäna.
Så då är de bara börja träna låren då, tung cykel ska visst vara bra...
**********
Trevlig Helg på er alla!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jäklar har du redan hunnit med 6 pass?
Här går det undan.

Bra jobbat !!!

Håller med.. träning är underbart.
Känns bara så jobbigt innan man tar sig dit. Men jag har aldrig ångrat nåt pass. Bara känt mej stolt ;)

Du är så fin. Även 7 år senare.. även om 7 år. Kram

// IK