onsdag 4 januari 2012

JULgranen i bokeh-stil!!
Nu är Glada julen slut slut slut alla klappar ......hatade verkligen denna låt när jag var liten.
Ett helt år till nästa gång,,,,,fyy.
Men de är bara att inse julen lider mot sitt slut.
Plockade bort julen igår, lite vemodigt måste jag erkänna.
Jag tycker de är mysigt med jul.
Men de blir faktiskt luftigt ljust å fräscht hemma å roligt med lite fräscha pastelliga våriga accentfärger i inredningen istället.
------------------------------
Ungefär 99,7% av befolkningen gissar jag snör ut granen med huvudkronan först genom dörren.
Men Nähäpp inte tokiga-just-nu-inspirations-kreativa-JAG inte.
Stackars min sambo, som undrar var jag får all energi ifrån.
Han som vill ligga å mysa i soffan, Nähädå här flyger de barr å bark.
Maskiner i garget skriker.........
---------------------------------
Jodå jag har hittat maskiner som går att använda.
Jo sista dagarna har jag känt en sån lust sånt sug sån åtrå att bara få slita av granen sin julskrud ATT få klä av den alldeles naken.
Igår kunde jag inte hålla mig längre.
Önska jag kunde säga att jag klädde av den med varsam öm hand, NEJ jag slet knipsa av alla grenar med sekatör för att den senare skulle hamna fastklämd i mitt skruvstäd.
--------------------------------------
Där fick den sig en rejäl omgång av min rakmaskin(el-hyvel) jo för sådär stickiga håriga ben vill vi inte ha.
Som en brebent skogsman stod jag där i garget igårkväll eller natt klockan var nog elva å skränade med min maskin.
Folk som gick förbi undrade nog vad M höll på med så sent på kvällen.
Nä ni de var jag moá "my self" som kämpade med årets gran.
---------------------------------------
Så nu i nuläget ligger en slät ljus spira som ett naket välrakat ben i mitt skruvstäd å väntar på vidare behandling.
Ja hmmmm vi får väl se vad de av denna pinna ska bli.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Fortsättning följer.......

2 kommentarer:

Camilla sa...

Så spännande! Vad kan det ska bli? Önskar jag fick lite av din sprudlande energi, vännen. En förkylning trycker ner mig och kreativiteten och ja de flesta göromål går på sparlåga. Kram till dig! <3

Foto M@lin BURTRÄSK sa...

GO JENNIE GO JENNIE.......
Vi hörs!