onsdag 28 december 2011

Mitt projekt!!

Mitt projekt är klart......!!!!
Jag har gjort mig ett alldeles eget lilla krypin..eller MIN egen pysselhörna.
Ett ställe där jag får släppa lös min kreativitet.
Här kan jag stöka ner å lämna för att nästa dag fortsätta där jag slutade.
Jag visar några bilder, inga helhetsbilder.
De kanske kommer senare.
Jag har målat en bit vägg vit i vårat nedre garage, joo vi har två garage.
Vi har ett stort hus med många outnyttjade ytor så jag satte igång å börja fundera på denna yta.
Varför inte göra en egen pysselvrå där.
Runtom denna hörna är de som ett vanligt stökigt garage men de var en tanke med de också, för här finns alla verktyg du kan tänka dig å här behöver man inte vara så noga här kan jag såga, måla hamra och skräpa ner.
Titta vilken fin gå-bort-present jag fick av fina Malin, juldagen!!
Va!! kunde väl inte passat mig bättre en fin burk med band i olika spännande material å färger.
Me like- så innibomben.
Jag älskar att gå runt i huset å leta efter saker som kan passa in när man har hittat på nåt sånt här.För helst ska de ju inte kosta något å de har inte kostat mycket min hörna.
Lite målarfärg, en vaxduk å en matta för lite mer myskänsla.
Tråget hade vi undanstoppat på övervåningen, den blir perfekt för mitt ris.

Tänk......
Jag anser att de finaste man kan ge sitt barn är en god självkänsla.
Men barn är som små speglar av en själv så har inte jag själv en god självkänsla så kan jag omöjligt förmedla den till dem.
Så de finaste jag kan ge till mina barn är alltså att jag själv arbetar med min självkänsla.
----------
....Vilket ju inte är de allra enklaste alla gånger men de är fakta.
Min lilla hörna är ett steg i min utveckling.
För självkänsla handlar väldigt mycket om att ta sig själv på allvar att se om sig själv vad mår JAG bra av, vad gör mig GLAD.
Sånna här projekt ger mig SÅN energi, jag blir gladare å kan ge något helt annat till mina barn.
De kommer nog också ha glädje av detta rum, senare.
-------------------
Självgod?
Nej inte alls, de handlar om att vara snällare ödmjukare mot sig själv för att kunna GE detsamma till andra också..........
---------------------------------
En GLAD mamma är mycket trevligare än en STRESSAD kravfylld.
Släpp kraven å fundera på vad är de som just JAG mår bra av.
----------------------------
Kommer absoulut fler bilder från min MÅ-bra-hörna!!


Inga kommentarer: