tisdag 29 november 2011

Mitt Jobb

Mitt underbara kreativa jobb.
Just nu jobbar jag på Edelvik en mysig trevlig arbetsplats.
Jag jobbar i köket.
Mitt jobb är väldigt kreativt vi får ofta fria händer å kan arbeta utefter dagens ork å lust.
Känner man sig taggad så kanske man sätter igång en deg till ett gott bröd eller hittar på nåt annat kul, testar något nytt recept.
Vi jobbar ganska fritt.
Det finns så mycket fint på denna arbetsplats eller undra om de bara är jag med sånna här tokiga-inrednings-konst(iga)-ögon som ser ALLT.
Jag älskar den tiden som varit i detta hus å som man fortfarande kan hitta spår av.
HUR kul som helst har de varit å få följa med i de bortglömda förråden å leta bland allt "skrot" som ibland har visat sig ha några guldkorn.
Bilden här ovan,,,,,,
Undra hur många som stannat upp å titta på den, JAPP jag har!!
Jag vill/ska ha en sån i stugan någonstans min första tanke var en mindre variant i trädgårdslandet.
Tänk ståendes mitt i landet där de står morötter ärtor potatis och dill.
Men kanske en stor också skulle vara kul.... där de får stå: Till badet till bastun,trädgårdsland, njutarplatsen....m.m.
Idag bakade jag ett bröd på jobbet:
Lägg nu märke till de fina formarna å den fina spaden i bakgrunden som vi använder till mjölet.
Aprikos-och Äppelbröd
Nere i källaren står en ställning som jag tycker ser ut som en perfekt svamptorkningsställning.
Men den är nog för nybakt tunnbröd gissar jag.
Fast jag har då provat att torka äpple å citron iaf.
Lite skamfilade frukter kan ju alltid torkas å användas senare till pynt. ;-)
Men imorgon ska jag visa er vad vi har gjort idag på jobbet.
Vi har pysslat i denna mysiga lilla stuga som står inom skolans område.
Berättarstugan kallas den för här samlas de i en mysig-sprakande-brasa-miljö för att lyssna på olika berättelser som elever å lärare berättar.

Vi ses!!,

Inga kommentarer: