tisdag 6 september 2011

Bergknä!!!

Om de är nån som har äran att äga en Bergknä, eller bor i närheten av mitt hus eller stuga(då kan ni ju alltid knycka lite av MIG)så ska jag ge er ett litet tips.

Förra året plockade kära L in en liten bukett av bergknäan.

Den blev lagd på bordet bland allt annat bråte å blev där liggandes kanske i sisådär en vecka eller två???

När jag då skulle kasta iväg den så upptäckte jag att den såg precis ut som då L plockade in den Å skräpade inte de minsta hmmmmm kreativiteten satte genast igång.

De blev inget den hösten men tipsade däremot svärmor som genast gjorde en krans som är hur fin som helst å hänger på insidan av deras ytterdörr.

Men i år har jag gjort en själv:













Tänk vilken växtkraft!!

De små sytrådarna till rosenskära som jag tog med mig till stugan i våras å nu är den som en buske.












2 kommentarer:

MR Daisy sa...

Aldrig hört talas om Bergknä, men skall genast kolla upp =0)

Väldigt fint svartvita fotot på dig till höger och härlig logga!!

Foto M@lin BURTRÄSK sa...

Kul att du är tillbaka! Snygg logga.....håller med Annica bilden på dig blev jättebra!
Kram M@lin