tisdag 3 maj 2011

Städ-Kvarten!


Ett litet Tips till små-barns föräldrar eller till alla.

Läste i en tidning Jo nej inget påhitt av mig själv.

Tyckte detta var så urbota bra grej att jag måste dela med mig av detta.


Har varit så vansinnigt trött på allt stök som är och blir varje varje dag här hemma.

Känner att jag varken orkar eller vill ta hand om detta All-by-my-self.

Men Så läste jag en artikel i mama-tidningen om just att få med barnen på städningen också.


De stod en massa klokt att ta till sig och så hade de ett konkret BRA kort tips som jag tagit fasta på:

Städ Kvarten.

Vi ställer ägg-klockan å så städar å plockar vi(Alla i familjen) bort allt som ligger utspritt.

KLOCKRENT koncept.

Vilket bra tips, Varför?


Jo för de var ett konkret tips som gick att utföra direkt med direkt positiv verkan.

De är på begränsad tid vilket gör de hela mycket roligare vi allihopa jobbar lite snabbare och vet att de inte är ett never-ending-projekt.

Annars när jag får med mig karln på städning å rensning så blir de oftast så seriöst å stort att de tar en hel helg innan vi är klara.


De låter inte länge å är ju inte alls så länge MEN oj vad vi hinner.

Självklart kom de ju en massa grymt från alla medlemmar men då gäller de att vara positiv å visa barna hur fint de blev å hur mycke vi hann på fjuttiga 15 minuter.

Som sagt så är de ju på begränsad tid å de ska man nog vara NOGA med också bara 15min inte längre.

Jag tror detta kommer att funka nu får man vara med å visa hur man gör när man plockar bort men men övning ger färdighet.


Kanoners Hem å ställ äggklockan å sätt familjen i rörelse, funkar för alla även de utan barn.


Tjingeling!!

Inga kommentarer: