måndag 21 mars 2011

Vilken mysig lugn helg vi haft !!


Fredagsmys med skaldjur å soppa, tummen upp !!

Sen blev de ju sånt himla bra väder så vi har verkligen varit UTE i helgen.

Lördag var vi ute på burträsket.

Med en välpackad fikaväska på ryggen å pjäxor å skidor på fötterna SÅ bar de av ut på isen.

Agnes fick sin tupplur i pulkan, där skakde lagomt sövande, hon sov i tre timmar.






















Söndag bar de av till Bygdsiljum för en dag i Slalom-backen.

Vi var där kvart över tio, en hel dag i backen.












Oj vilket kanon-väder å vilken mysig helg vi haft.

Om man får vara lite sentimental så måste jag säga att de är ju såhär man drömt om att vuxen-livet med små-barn skulle vara.

Att få fara på utflykter med barnen.

Fikaväska, grilla korv, sola träffas å umgås med andra små-barnsföräldrar, HELT enkelt underbart!!.............


Vänta nu då!! jag glömde visst.....:Torka snor, byta blöja mitt ute i snödrivan, trösta griniga hungriga barn, grilla en ny korv för att den första trillat ner i elden, leta en rökfri plats runt elden för att slippa de brännande svidande tårarna som kommer av eldröken.

Plågande kalla ONDA ONDA händer för att man just hjälpt sitt barn på med de omöjliga skidorna.

-Ahhh chokladen är FÖR varm

-mamma jag behöver bajsa!!!

-jennie jag är hungrig (fastän vi just precis har ätit)

ÅÅå all packning, toa-papper om nån skulle bli nödig, extrakläder typ 3 uppsättningar vilket innebär typ tre fullstora hårda resväskor plus vagnen +bob+slalomskidorna+hjälmar+stavar+pjäxor+längdskidorna ifall de hellre vill åka längd.

Å sen när vi äntligen kommer fram så är den första frågan.

-Mamma var är tefatet, jag vill åka,,,,,, pust stön åhh pöst.,,,

hmmmmmm vänta nu DÅ var tog de romantiskt mysiga vägen..


Jo men de är ju mysigt MAN får ju bara inte tänka på de andra för då skulle de bara bli en gång ALDRIG mer eller hur!!

Tyckte absolut att dagen på isen var härligast just bara för att då fick jag också röra på mig å känna mig lite nyttig.

Men på söndagen fick vi träffa lite trevligt folk istället vilket också var kul ;-).

Jag passade Agnes medans marcus åkte slalom med Lovina.

Sen avslutades ju helgen väldans bra med Skellfteå vidare till semi!!

T.o.m jag såg hela matchen FASTÄN jag var hemma alldeles själv å hör NU jag var tvungen å blippa över å se slutet på Lule-djurgårds matchen också för där var de förlängning.

Detta är INTE likt mig, men fasen va spännande.

Nu blir de Derby!!!



Ha de gott !!!!


Inga kommentarer: