torsdag 3 mars 2011

Fotoutmaning, Asiatisk buffé på Edelvik!!

Hej Hopp!!
Nu har vi startat igång fotoutmaningarna igen.
Första veckans tema blev ACTION.
Första bilden tagen i Vietnam.
En gammal karl som vilar på sin cykeltaxi, gissar att han tar igen sig efter några km:s körning.
Till denna utmaning skulle man även göra någon typ av bildredigering.
Jag har lagt på en mask så den blir lite mystisk..........

Nästa bild är även den tagen i Vietnam nedanför våran bungalow.
Å de här mina vänner kan man kalla för ACTION.
Kite.
De kite-surfade på vågorna å hoppade säkert 10 m upp i luften.
Denna bild har jag bara förbättrat färgerna lite......
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Just nu jobbar jag för fullt å de är så KUL.
Imorgon blir de asiatisk buffé på jobbet.
Jag ska ta med mig kameran ;-)
Å mycke vietnamesiskt blir de på menyn.
Lite recept från våran cokking-school i vietnam.
Ska ta med mig min vietnamesiska dam som ska få pryda buffe bordet tillsammans med tomatroser, chiliblommor och lime skurna som blommor.
Annars blir de biff med bambuskott å vattenkastanj som jag förberett idag.
Räkor och krabba är lagt i en chili-vitlök-fisk och lime marinad, de ska stekas med nudlar och grönsaker.
Kyckling å cashewnötter, basmatiris, nudlar, wookgrönsaker, kycklingspett i jordnötssås.
En massa goda sallader å såser.....
Va!! lätt värt ett besök på EDELVIK imorgon.

1 kommentar:

Foto M@lin BURTRÄSK sa...

Hej hopp!
Synd att du inte kunde komma, du missade dumlekladdkaka med grädde. MUMS!
Kul att du lagt ut ditt bidrag till action. Genomgående var att de flesta hade gjort det typ samma dag eller någon dag före.

Kolla fb så får du informationen för två tillfällen framöver.