måndag 31 januari 2011

Hejsan ett livstecken från blekfisarna....
Jo för så känner vi oss här, en sann finnbränna.
Alltså jag är TOTALT förälskad i detta land.
Hade en skön känsla redan i bilen på väg från flyget trots att jag var så sliten å trött.
Kan bero på khai malin kjell å Majvors positiva rescensioner om detta land.
Å minsann allt stämmer de finns inte många minus.
Kan väl ta de pyttesmå först för sen kommer en hel radda med alla positiva.
Om de skulle vara nåt så är de lite för blåsigt vid stranden svårt att bada i havet.
Men de fläktar bra å gör att vi upplever inte alls att de är varmt, de är en perfekt behaglig värme som man bara myser i vi går i linne å shorts från morgon till vi går i säng.
De är otroligt billigt en snygg lacoste-sweetshirt för ca 35kr.
Vi känner oss som kungar å får möjligheten att vara miljonärer för första gången igår åt vi en middag hela familjen + mamma å pappa för lite drygt en miljon (Dong -som valutan heter)
Men de var väldigt väldigt billigt..
Å så fruktansvärt god mat.
Salt å vitlöks-stark mat vad kan mer begära, precis i våran smak.
Vi har ätit mycke thailändsk mat hade den inställningen innan resan att nu ska vi inte fega utan prova deras maträtter Å jag är INTE besviken.
Vårrullar hur goda som helst med den goda dip-såsen, lime vitlök å typ fisksås.
Den billiga middan bestod av fördrink, fondue(bara en sån sak),kyckling till lovina å en glass till efterrätt en flaska vin en öl kafferdrinkar efter. Allt detta för 400kr då kan ni räkna ut HUR billigt de är.
Barnen trivs som fisken i vattnet.
De var länge sen båda barna var så bra i magen som de är nu.
De är ju så man börja misstänka att de är känsliga för mjölken hemma.
Just nu sitter jag vid poolen å Agnes sover sitt lunch pass på ca 2-3 timmar.








Här är vi på väg till en marknad i Phan Thiet
En UPPLEVELSE i sig.
Men de räcker med en gång.
Blev lite smått kaotiskt å framförallt för Agnes som fick känna sig som en VIP-person ALLA ville ta i hon å känna på hennes vita kinder.
Gick väl si och så med de efter en stund hade hon lite panik.
De säger att de bor 200.000 i phan thiet Då säger jag bara de då måste ALLA ha varit på marknaden samtidigt som oss.

























Barnen får verkligen uppmärksamhet å snabbt hittar Lovina nån servitris på restaurangerna som hon kan leka med.
Hoppas ni förstår HUR himla bra vi har de.








2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha det huur bra som helst, passa på och njuuut för här hemma är allt som vanligt. Men snaart åker vi, Jipiiie. Hälsa alla ps. har peter och siw kommit?) Kram Elisabeth

Foto M@lin BURTRÄSK sa...

Här kommer några rader från Lilla mig!
Jag är verkligen glad för er skull att ni har det så himla bra och att ni får vara friska, jag ska hålla tummarna för att det fortsätter så.

Blekfis? Ja ja om du jämför dig med dem i landet, själv börjar jag uppnå att huden är kräkvit, och den lär förbli det någon månad till.
Benen är så frasiga som de kan bli.
Nog med gnäll.........

Hoppas att du följer min blogg så ser du vad vi pysslar på med här hemma inte lika intressant som ditt liv just nu men ändå!

Är det något jag kan ångra då jag var i Thailand så är det att jag var så feg på att prova olika maträtter. Så det låter bra att du har inställningen att prova så mycket som möjligt.

Skönt och höra att småänglarna mår bra, det där med mjölken är något du kanske ska kolla upp sen!

Idag sjukstuga här hemma, Tilda feber, så jag passar på och tvätta, röja upp här. Robban har åkt till Stockholm. Arbetet med studion är i full gång!

Näe nu är det dags att ta bort lunchen!
I kväll väntar P-möte & möte med Pamela & Marie.

Ha det så gott!

Kr@m M@lin