måndag 13 september 2010

Välkomna till en MYCKET inspirerande pysseldag i en väldigt inspirerande å mysig miljö.
Vi tillbringade en heldag i Burträsk hembygdsområde nere vid burträsket.
Hur vackert å mysigt som helst.
Vädret var ju med oss också, strålande sol hela dagen.
20 kreativa kvinnor, kunde de bli annat än trevligt.
Den GODA maten stod Katja Andersson för.
Rabarber-och Vanilj-marmelad Mums!! de kan jag varmt rekommendera, den på WB-osten som ostens hus hade bidragit med, de var grejer de.
Brödet var också hembakat av Fru Andersson ett grovt hälsosamt bröd, gott för både
kropp å själ.


Va!! ser ni vilken fin miljö vi fick vara i, lägg märke till den helt spegelblanka sjön i bakgrunden.



Först en genomgång av alla fina kreationer som Carina å Katja gjort sen var de fika så vi skulle kunna samla tankarna å komma fram till vad just vi ville göra....
Oj satt ju som på nålar vid fika bordet de kliade i fingrarna...





Här lite av de Carina visade upp..........





Här nere är lite av mitt verk en lammörons-boll och en av ljung.
Ett moss-hjärta med några små rödlökar på.






Ett till mosshjärta med taklök, ljung och några kvistar med silvrig lav på. En kotte på en pinne med lila sisal på.
Men är egentligen ganska stilren av mig så den lila sisalen åkte av när jag kom hem.
Såg att Fru Andersson hade gjort något fint under hennes kottar något mer naturligt kan hända att jag stäler ideen de blev jättefint.....








De två nedersta av dessa 4 bilder har jag gjort, mosskransen å lite arrangm. i min vita låda..







Här bilder på övriga deltagares verk...fantastiskt så myket fint de går att göra...









Detta fat tycker jag blev så läckert, detta gjorde de förra året men var visst lite pyssel att göra,blev ändå sugen på att testa.Den lilla bilden: en mossboll av vitmossa.








Hjärtat av lingon-ris är gjord av mig. Hittade lingonris som växte som revor i skogen påminner nästan om buxbom gick ju på noll tid att linda ihop ett hjärta.
--------------------------------
Otroligt rolig dag...
Varsågod å stäl ideér!!!!
------------------------------
Vi bestämde att vi skulle träffas även till första advent å binda kransar framför en sprakande brasa med lite starkvinsglögg ;- ) i nån av de mysiga stugorna här.

1 kommentar:

Foto M@lin BURTRÄSK sa...

Tja ba!
Oh vad mycket fint ni har gjort måste ju ha blivit helt färdig!
Jag menar på ett positivt sätt....
jag förstår att det snart svämmar över hemma hos er med vackra höstkonstruktioner, då kan du ju ta med några till Bondegatan.
Härlsningar Trötter