fredag 9 juli 2010

FLOW
Flow är ett hett ord inom Må-Bra-Trenden......
Det gäller att hitta ett flow eller försöka att hitta ett flow så mycket eller ofta man kan.
Att vara i ett flow......de är att vara HELT uppslukad/inne i något.
Något som man verkligen är intresserad av som gör att TANKARNA bara går just till detta.
I mitt fall så hamnar jag i ett härligt flow när jag tex pysslar, bloggar,fotar, är i trädgården eller får planera något roligt till en fest.
Det är alltså något som man själv tycker är roligt eller intressant som gör att man glömmer tid och rum och går helt upp i sin aktivitet.
Ett mentalt tillstånd som upplevs som starkt positivt.
Efter en sån aktivitet som gett en ett härligt flow så känner man sig lycklig upprymd å full av energi............
Ni kan säkert komma på nåt själv som gett er den härliga känslan....
Detta är något att sträva efter så mycke man kan i vardagen.
Man kan träna upp detta så att man oftare hamnar i detta tillstånd.
STÄDNING som kan vara så jäkla TRÅKIGT kan faktiskst vara en aktivitet som kan göra att jag kommer in i ett flow.
När det är HUR stökigt som helst å det känns övermäktigt att ens börja DÅ är det INTE kul MEN när man städat så man börjar se golvet å bänkskivorna DÅ helt plötsligt kan man komma in i ett flow å då kan dammsugaren åka fram fast man inte alls hade tänkt de.
Då blev de helt plötsligt lite roligt å se hur fint de blir....
Hoppas ni förstår vad jag menar med detta tillstånd å hur nyttigt de är med ROLIGA intressen som ger en positiv ENERGI...
Som gör en glad och upprymd...
Så fortsätt med alla roliga aktiviteter...
So long!!

Inga kommentarer: