fredag 16 april 2010

Idag är de nästan de här läget igen,,,,lägger in ett gammalt inlägg från en annan förkylnings period...:


Förkyld igen!!


Inte har han de så lätt alltid karln i mitt hus..... Att vara van att se sin käreste i sina bästa år*tji tjing* (enligt mig då iaf*ler*) med alltid iaf lite smink på sig med några tappra försök om att se någorlunda hyfsad ut..


......FÖRVANDLAS till
En 80 års-kärring med ringar under ögonen fett stripigt hår, efter alla timmars liggandes till sängs.

Näsan dubbelt så stor med röda rosor runt vingarna(Oj de lät ju nästan lite romantiskt men NOT!!)

Ögon med ett tunnelbane-schema insprängd, linje RÖD.

Å inte att förglömma alla ljud,,,snörvel snyft host Å host nu menar jag inge högfärdighetshosta utan nu är de nästan så inälverna kommer ut..TANT Rozzla..


Han kommer hem från jobbet å tror att allt är i sin vanliga ordning, middan framdukad en kram i tröskeln ;-) men möts av en flygande filt som vandrar runt i huset.

Under filten döljer sig en vansinnigt stygg gammal hopböjd kärring som nog mest troligt förirrat sig från nåt hem.

M går snällt fram å tänker förklarar att de här är inget hem för pensionärer, lyfter försiktigt på filten å får se att den gamla tanten är JAG!! AAhhh jajk......

Han flyger 5 meter bakåt.....VA!!

Jag känner ju nästan inte igen dig......OOpps!! Jasså där ser man vad lite smink har gjort tidigare... eller är det förkylningen kanske hmmmmm både och.

För karlarna är förfallet inte riktigt lika stor vid förkylning med tanke på att de inte förskönar vardagen genom ett lager smink......Jojo!!

Inga kommentarer: