fredag 26 mars 2010


Fysikens Lagar!!
Finns de några smarta människor där ute i cyber-världen.
Kan ni förklara för mig om jag tog detta problem genom fysikens lagar, om jag tänkte rätt:
Jag brukar sätta mig å amma på lite olika ställen i huset å då sätter hjärnverksamheten igång..
Idag föll de sig att jag hamnade i köket å tittade på en kruka som jag för länge sedan stoppat en mindre glaskruka inuti.
Denna kruka har verkligen suttit kloss i den större å jag har verkligen inte kunnat få isär dem.
MEN!!
Nu när jag satt å ammade så började som sagt hjärnan att snurra.
Då saker å ting typ vatten är kallt utvidgar de sig alltså när vatten fryser till is så expanderar de.
Å när man sätter ihop två varma glas så brukar de ha en tendens att verkligen fastna ihop när de kallnar, kanske för att glasen expanderar lite när de kallnar...
Så 1+1.....
Om jag då häller varmt vatten i krukan å runtom den yttersta då kanske de lossnar från varandra.
Då borde de enligt min teori minska lite.
Ja sagt å gjort bebben hamna i vagnen, jag hågad in å få pröva mitt lilla expriment...
Ååå döm om min förvåning om inte krukorna lossnade ifrån varandra.......
Var de min tanke om varmt å kallt som löste problemet eller var de bara min vilja om att få isär krukorna som gjorde att de lyckades.......
Finns de nån förklaring mån tro?????

Inga kommentarer: