torsdag 3 december 2009

Sista inlägget från FRÖKEN FETKNOPP!!! Ja vad säger man just hemkommen från Fetknopps-spa:et.....
En omvälvande resa har ännu en gång gjorts:
Beskedet för avresa kom inte brevledes utan via ett toa-besök.
Det kom dock ingen skylt ur ändan på mig som talade om att nu är det dax utan de var den kvinnliga intuitionen som sa mig att JAPP!! nu ÄNTLIGEN är det dax för den efterlängtade RESAN......
Resan till hotellet gick relativt smärtfritt fram...
Väl framme fick vi ett rum med en stor toa som även hade en jacuzzi
lyxigt värre!!
Personalen som tog hand om oss under vår vistelse mötte upp oss på rummet
och hälsade oss välkomna.
En mycket härlig "fötterna-på-jorden" Qvinna.
En Brasiliansk rund kvinna som hämtad ur filmen "purpurfärg" med Oprah Winfrey.
Hon hade nog bara en pinne i munnen när hon tog ut sina souvenirer...
Stämningen ifann sig fort med henne i rummet...
Swahili,,,,, pina Colada,,,,,, palmer,,,,, sol,,,,, bad och snorkling....
Jag skynda mig å la mig på den enda solstolen som fanns i rummet och undrade var paraplydrinkarna fanns någonstans.
Snabbt rusa hon iväg för att återvända med två supergoda drinkar.
Så där låg jag och lapade strålkastarljus och läppjade på min urgoda drink.
Blev erbjuden ett dopp i poolen (badkaret) men låg bra där jag låg,kunde ju bli av med solstolen, (hö, hur tänkte hon då , fnyss!!)
Liggandes raklång där i stolen kom jag plötsligt på att vid den förra resan erbjöds jag långt mycket häftigare grejer än bara en liten fjuttig paraplydrink.
Snabbt var Drog-langaren Lars på plats för att uppfylla mina önskningar under denna vistelse, de är ju förstås rädd om sitt rykte.
Hård konkurrans i dessa tider.
Han trycker i mig lite mer starkare grejer ....
Swossch....Weyyy,,, "Now we talking"...
Personalen byts ut in kommer nytt hågat gäng.
De konstaterar att de ligger något ivägen för min lilla souvernir..
De kunde ju inte vara en grisknorr för de har jag ju vaccinerat mig för NÄ! de var något annat som gjorde att min souvernir måste TA NÖDUTGÅNGEN!!!
Okeeej!!
Jag flyttas över till en solstol med hjul som tar mig vidare....
Eftersom klockan närmar sig midnatt förstår jag att de rullar mig vidare till den omtalade "GRISFESTEN" som de håller för alla gäster på detta hotell
Jorå!!
Grisfest blev de med ännu mera HEAVY STUFFS.
Men under denna tillställning ser de till att plocka UT den mest underbaraste lilla välskapta varelse som jag får på mitt bröst...
Tårarna finner inget slut......
Vilken perfekt liten PRINCESSA














Ja måste ju verkligen rekommendera detta SPA.
Man går ner en sådär 3-5 kilo över natt får med sig en helt OTROLIGT fin gåva å helt underbara minnen att bära med sig resten av sitt liv.
Att resebolaget är lite kinkigt inför resan med alla kontroller å restriktioner de får man allt ta å de vill jag lova att de är det allt värt........

En sista hälsning från fetknopp som numera känner sig smärt.....






Inga kommentarer: