tisdag 8 december 2009

Nu doftar de hyacint i vårt hus..........
Kom ni ihåg förra årets tips!! om att göra en gardin av en duk, här är en duk från serholts som inte fått så bra kritik om sig just för att den tappar mycket färg när man tvättar den.
Då passar den ju ypperligt till detta ändamål istället.....
Fick klippa bort en bit som lyckligtvis blev precis så att ett God Jul kom med då rama jag in den i en vit ram de är den som är högst upp här som "header".



Jag å L pysslade lite igår, vi limmade fast socker på glas-burkar så de blev som frostade ljuslyktor.
Ett tips från svärmor som varit på L:s kusins skola där de haft julmarknad.
De hade arbetat hela skolan under hela hösten med en massa saker å avslutat med en stor jul- marknad lät väldigt inspirerande å roligt allt från att plockat in blåbär å lingon för tillverkning av glögg,lingonkola å sylt till olika hantverk å pyssel som de här ovan.







Bilder från den nya kameran Nikon D90 iiiiiiihhhh vad kul men de är ju en hel del inlärning också innan man fröstår sig på den.
Min lilla leopard-unge i knät...
Hon sköter sig så bra att jag får verkligen ångest när jag tänker på att de nog är sista gången buh buh buh.....................











2 kommentarer:

Camilla Johansson sa...

Åh vilken underbart fantastisk historia. Du kan verkligen formulera dig på ett härligt sätt! Kram

jennie... sa...

ÅÅååå Tack så mycket.....Camilla kul att du är in på min sida...

Och att du ger dig till känna har ju ingen aning om vem som kikar in riktigt kul med kommentarer de inspirerear till mer bloggande.....