onsdag 4 november 2009

Idag har jag bakat ett JUL- frukt å nöt bröd.
Enligt receptet ska de även vara fikon å stora äppelbitar i.
Men fikon hade de inte på affären ännu så jag tillsatte bara mer russin å äpplena rev jag ner så kanske resten av familjen också våga smaka på brödet...


Receptet hittade jag i detta fina Reklamblad som jag hittade igen i all min rensning, ett blad som jag tror jag fick på nån affär för herrans många år sen de är reklam på olika ostar, Nä nu kom jag ihåg jag tog den nog pånån matmässa via jobbet...












Här är fruktbrödet i bild längst ner till vänster å där ser man tydligt Äppelbitarna, ett jättegott å nyttigt bröd med en massa frön å nötter i.



Har minsann även målat lite idag en nyckelpiga fick sina prickar klara idag...

En sten att lägga vid husdörren.....


Och en sten att ha ute vid jule-tider, är målat med acrylat-färger så de ska tåla väta ute, inhandlat via panduro.


De var allt för idag har haft en riktigt slöar dag idag, har vilat mycket stadsresan igår tog på krafterna men när jag summerar här så har jag ju gjort nånting iallafall, har även plockat in lite vit å grön-mossa till kommande jul arrangemang......

Inga kommentarer: