fredag 16 oktober 2009

Nu rensas de överallt i mitt stora hus.
Skönt för kropp å själ.
Då hittade jag denna skiss som jag gjort för typ 3 år sen.
Vi var upp en höst till kittelfjäll å gick en barnstig, otroligt fin å välgjord jag blev så inspirerad å tänkte WOW en sån skulle jag vilja göra i stugan på nån av stigarna där.
Skulle aldrig kunna göra den så fin å konstnärligt gjord som de hade gjort men utefter min förmåga.
Men som mycket annat så förblir de en skiss i byrålådan.
Ett dåligt kort på skissen men jag tänkte mig nästan som en skattjakt där de vid sista station hittar en låda med guldstenar i å längs vägen till denna skatt möter de på olika material å saker som skulle vara gjorda från naturen, saker som som de får utföra tex skaka på en burk med lite smågrus i för att skrämma bort göken så inte dn tar de vita fina äggen (vitmålade stenar) som ligger i fågelboet.
Eller dra med en pinne på en massa pinnar som ligger i rad å lyssna på ljudet, eller känna på naturtavlor som är gjorda av tex kottar.
En massa troll som sticker upp i blåbärsriset eller passera de jättestora trollet som sover å då måste man vara jättetyst.
När jag tittar på skissen så har jag i prinicip gjort alla saker men de har inte blivit någon stig av de MEN MAN VET JU ALDRIG bäste de är kanske de dyker upp nåra småtroll efter strandpromenaden i Salmors-viken.....
Min sy-hörna har också fått sig en rejäl upprensning.....

.....Så nu kunde vi faktiskt sitta å pyssla just där...å vi gjorde små...


....stentroll.




Den här röda stenen ska bli en liten liten nyckelpiga.

Inga kommentarer: