lördag 3 oktober 2009

FRÖKEN FETKNOPP ska ut å Resa!!!Jag har börjat packa en väska.
Slutdestinationen är för mig ännu okänd.
Biljetten krävde tvåsamhet av OLIKA kön.
Till skillnad från andra resor jag gjort i mitt liv så måste jag säga att jag är absolut obrydd över hur min kropp ser ut inga ansträningar för att beach-trimma,, NEJ nej.
De har varit soffläge.
MEN!!
Resfebern är densamma eller snäppet värre denna gång..
Det är många kontroller som ska göras å genomgås innan man är resklar har hittils varit på 4 kontroller å hinner nog med 3 till också, Noggrant resebolag måja säga.
Passet är redan nerpackat för de får man ju INTE glömma:
Kameran å filmkameran är nerpackad i hopp om att fånga några sjyssta bilder.
Är minst sagt spänd å förväntansfylld inför denna resa.
Den mentala förberedelsen är just nu på högvarv iom att datumet för avresa börjar närma sig.
Den fysiska förberedelsen har varit igång långt före ända sen biljetten trillade in från de andra könet i de sampelet som krävdes av resebolaget.
Har packat ner lite kläder.
Bikinin ser ut som en STOR mjuk tuttekasse.
Efter råd från andra så har jag packat ner lite extra-kläder MEN inte vet jag tycker de ser lite små ut till mig, Tja int´ vet ja!!



Resfebern grundar sig nog på erfarenheter från en tidigare resa som jag gjorde för en sådär 4,5 år sen.
Då var resan till hotellet minst sagt KRAMP-aktig.
Vi kommer att bo på samma hotell som vi gjorde då.
Vi hade turen att få sviten som personalen uttryckte de.
MEN vi hoppas denna gång på att få en lugnare vistelse.
Visst kunde de haft tydligare restriktioner till de övriga gästerna, på ett hotell räknar man med tystnad efter 22.oo ja iallafall efter 23.00
Nähä!! Här var det djupa VRÅL å SKRIK
ingen farstu alls.
Har aldrig varit med om nåt liknande på nåt annat hotell.

Men tänk en sak som var bra på detta hotell TÄNK jag var inte ensam FETKNOPP här vimlade de av Fröken - Fetknoppar överallt.

Vi tillbringade våran semester förra gången 1 vecka på detta fetknopps-spa:et.

Utbudet var väl sisådär i och för sig så var det All In Clusive för mig som kvinna inte då till min medresenär min sambo hmmm dom har inte kommit långt med jämställdheten här inte.

Ja alltså All In Clusive innebar ju inte direkt vin till middan varje kväll Men JÄDRA anåda EN kväll fick jag mig en rejäl fylla å nu snackar vi

HEAVY STUFFS!!

Tänk att efter denna kväll hade vi vansinnigt mycket gemensamt med de övriga vita-morgon-rocks-tofflade gästerna.

Helt plötsligt var de väldigt trevliga att prata med trots de vansinniga hemska utbrott de hade haft på natten å trots hemska skrik, grin å svordommar till deras medresenärer så såg de ut som världens lyckligaste dagen efter....

Några tyckte att de varit på detta hotell för sista gången medans andra absolut skulle tillbaka på en sisådär 2 till 3 år.

Det måste vara den OTROLIGT gulliga personalen som lockar dem tillbaka för annars vet jag inte om utbudet var något att göra reklam för.

NEJ!!! jag vet av min tidigare resa varför folk kommer tillbaka till denna resa Det är den otroligt

FINA SOUVENIR

som man får med sig hem............

JAA tänk nu längtar jag också tillbaka..........


1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! KUL! Världsklass! Jag längtar också tillbaka..!