tisdag 26 maj 2009



Ko-utsläpp!!

i söndags var vi på KO-utsläpp......!!
Vilken uppståndelse, jättemycket folk.
De sålde fika å varmkorv seriöst värre.....

Vi gick å titta i ladugården på djuren å fick även se mjölkroboten de var kul..

klockan 13.00 var det dax för utsläpp då kom kossorna ut som stått inne hela vintern.

Vi var förväntansfulla å stod å väntade på att de skulle studsa å hoppa av lycka att få komma ut på grönbete å damma av sig lite efter vintern...

De kom ut å JOOO de hoppade å svansen stod rakt upp...
jag kom på mig själv med att stå å säga AJ AJ AJ tyst för mig själv..........

Min Sambo var inte SÅ impad -Vaddå tyckte jag...
-jamen jag trodde de skulle hoppa studsa mera..

Men tro väl F---n det att det inte studsade, för "Holey Macaroni" där kan vi snacka bröst vilka juver de bär på...
AJ AJ AJ AJ!!!
Efter min egen STORA förändring i bröstväg ( ehh hmmm vad menar jag nu , ja de som lever får se) så kan jag verkligen förstå att de inte hoppar VÄRST mycket....

Näe du Bonden sätta på dem Sport- BH:n inför nästa säsong då kommer vi nog tillbaka för att få vara med om en långt mycke häftigare upplevelse......




Nu är de långt mellan inläggen de beror på att vi flyttat till stugan... plus att datorerna hemma krånglar....
det är inte brist på idér.
Men i stugan har vi ingen dator så vi får se om de blir BLOGG-Paus nu eller om jag måste låna mamsen å papsen dator ibland....

Har en del roliga inlägg på gång....

tex vad man kan göra med en vanlig grå lada,,,, i inredningsväg.
Helt otroligt fantstiskt fint kan man göra......

åååå en massa trädgårdsbilder å annat roligt......

Well well vi får se om vi ses!!!

Inga kommentarer: