fredag 15 maj 2009

Hej alla min trogna blogg-läsare tänk att jag passerat 1000-strecket av besökare,, jises!!
Detta är jättekul,en väldigt inspirerande grej för mig på alla sätt.
Har läst andras bloggar så länge å så kände jag att jag kanske också kan ge lite rolig inspirerande läsning på den vägen startade jag denna sida.
Nu har de gått så långt att jag sluta bry mig om vad andra tycker om mitt bloggande så kameran får hänga med lite varstans å texterna blir bara grövre å grövre hmmmm
Men hade ju få tänkt fota våran super superfina blomster-affär......idag gud så mysig.
Men tji fick jag när jag tog upp kameran å upptäckte att batteriet var hemma på laddning, långnäsa........
Men de kommer, den var i min stil mycket vitt å zink blandat med lite mysiga present artiklar.
Gör ett besök Väl värt........
ÅÅåå nu till min fula bruna blom-låda som blivit VIT å fin kryddlåda.
Tänk att de kunde bli så fina 2 sånna här fina vita lådor har jag nu som ska stå på min altan i stugan en med kryddor i å den andra med sallad tror jag...

I höstas målade jag 2 till lådor gamla auktions-fynd som var rejält slitna,,men med lite färg blev de så här fina tänk den här med tre pelargonier å så nåra fina glasfjärilar från blomsteraffären, kanske i rosa
Å så var de denna lådan som jag inte riktigt bestämt ännu var den ska få sin plats, alla lådor är målade i en färg som ska tåla uteklimatet.
Ska den stå såhär rättupp och ner som en blom-piedistal...

Eller ska den hänga på väggen i badrummet som ett badrumsskåp, plats för tvättmedel å annat.




Eller kanske på väggen ute vid altanbordet som en hylla......



Här i samma syfte bara med annat innehåll,
eller kanske ovanför en planterningsbämk,,,,,mmmm tänk med en massa slitna teracotta krukor uppånervända mmmm kanske de.
sovrummet......hmmm fullt med parfym å smycken ja hmm.
L:s pall fick sig omgång vitt också, den är så vickig så den får komma ut som en charmig blomkruks-pall istället.

Här växer de så det knakar, håller på att lämna hjärtbladsstadiet.
Mmmmmm grekisk bond-sallad med tsatziki å entrcote....mums!!!



Inga kommentarer: