fredag 3 april 2009


En Härlig Qvinna !!


Har fantiserat om att göra en egen kok-bok finns ju så fina sidor på nätet där man kan gör så fina fotoböcker där skulle man ju kunna göra en kokbok också.

Kanske blir gjort någon gång i framtiden, en fantasi som jag haft iaf precis som denna blogg som också var en fantasi för en tid sen.

En sida där jag får möjlighet att få ur mig all energi som kan bubbla upp, ett sätt att få och ge energi.



I kokboken tänkte jag mig typ en bild på min fina mormor å en stor gurk-burk ( kan inte låta bli att tänka på handbollstränarens uttal av denna gurkburk) mormors goda inlagda gurka å så hennes recept.


Och en bild på Famme å hennes goda blandsaft som vi fick på somrarna blandat med sockerdricka mmmmm.

alltså lite mer personligt å att recepten är förknippade med någon eller något.

Tänk så fint med ett närbildsporträtt på mormor med alla tigerränder...

Min mormor är en härlig Qvinna med humor hon använder uttryck som

-"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"


Hon är väldigt väldigt barnkär har lite mysiga små volanger på magen å ett härligt mjukt slappt skinn under armen som min kusin när hon var liten brukar sitta å stryka å säga

- ååå så mjukt mormor å så brukar hon stryka fram å tillbaka på ( gäddhänget) lite sövande så där.

Mormor berätta själv att när man blir lite äldre då tappar man hår lite här ( pekandes med hela handen över skallen i en yvig rörelse) å lite där ( samma rörelse men vid de nedre vitala delarna).


Men tyckte hon de växer ju inte gräs på en räserbana heller.....haha ha ha!!

Ojdå !! fräcka du!!





TACK mormor !!
tack vare dig ser jag framemot åldrandet, tigerränder härliga volanger lite här å där å kanske några fler åk på räserbanan ;-)
Häng under armarna som kan användas som snuttefilt till barnbarnen ibland.

Ååå många många celluliter för visst vet ni vad de är ett tecken på ......

Joo det är ju skrattgropar från ditt glada underliv:-)



Trevlig Helg !!!

Inga kommentarer: