måndag 9 mars 2009


Min Djupa Sida (ok!! kanske inte så seriöst kort men jag ser då ut å tänka iaf )

Fokusträning är något jag funderar mycket på nu....
Hur viktigt det är å hur nyttigt verktyg de är.

Men hur tränar man upp de, jag behöver ett konkret sätt att träna upp det.

Jo!! Jag tränar upp mitt sinne via Motions-träning, avslappning å stretching.

Vid Avslappning ska de kännas som att man har myror i kroppen, man vill bara därifrån MEN jag väljer att ligga kvar å accepterar den oron som pirrar i kroppen, men som sakta avtar iom med mitt accepterande att den finns där, jag släpper kontrollen.

Vid motion SKA de vara JOBBIGT de SKA kännas för att kunna nå den euforiska känslan som kommer efter att jag riktigt kört slut på kroppen en underbar känsla......
Men jag tycker alltid att de är skitjobbigt under löppasset eller vad jag gör MEN jag väljer att kämpa lite mer jag tänjer på sinnets gränser, de ska kännas som att jag vill ge upp men oftast orkar man lite till.

Likadant vid Stretching som ju är liknande yoga.... De smärtar å gör ont men om man fokuserar på andningen så släpper smärtan eller man känner av den mindre jag flyttar över tanken från smärtan till andningen...

Allt detta är ett sätt att fokusera om tankarna på något annat än de jobbiga, de är ett sätt att träna upp en psykisk styrka som man har med sig omedvetet vid andra tillfällen i livet också.

Tänker även på meningen vi fick med oss från Spa-helgen, en del ur texten säger:
Den själviska försiktighet som inte riskerar något och som genom att försöka undfly smärtan dessutom går miste om lyckan....

Om man aldrig vågar utsätta sig för smärtan så får man aldrig känna den där euforiska känslan av att lyckas med något heller.
Det SKA kännas att man LEVER !!
Think outside the box..
Tjinge ling!!

Inga kommentarer: