tisdag 24 februari 2009


BRÖDBAKNING!!

Jag tycker de är intressant med brödbakning, de är sån skillnad på köpt och nybakat färskt bröd med en skiva ost ...mums.
I går började ett nytt program som handlar just om brödbakning med Danska Camilla Plum jag har sett nåt program med hon tidigare men då i trädgårdssammanhang.

De var intressant, något som jag fick med mig var att man skulle dra ut degen när man bakar å knådar de man drar ut för att hjälpa glutentrådarna för en bättre jäsning å därmed ett bättre slutresultat.
Hon är en mysig Qvinna så de blir kul att följa hennes program..

L satt med intresserad å tittade på programmet, jag trodde inte de gick in så mycket men imorse hörde jag hur hon berättade för M om hur vi skulle baka 2 stora bröd å hur man häller vatten i ugnen för att de ska bli fina.
Att man kan lägga degen i korgar för att de får ett fint mönster,,,så jo de går in mer än man tror.

Inga kommentarer: