lördag 21 november 2009

Ett Inlägg från förra årets JUL, Lite tänkbart inför denna jul vad gäller klappar till barnen.....

Jaha nu är de snart DAX för att städa bort julen, himlar så fort den här månaden går, den som var så lång när man var liten.

Men tänk nu börjar jag förstå Varför.....
Om mina förälrar var likadana med mig som vi varit med L så kan jag förstå att jag haft sömnlösa nätter innan julafton å födelsedagar.

Snacka om att de är vi vuxna som skapar de förväntansfulla ivriga inför dessa högtider.

Jaha L vad önskar du dig nu i julklapp.
- jag önskar mig bokmärken, tatueringar och en apelsin.

-Jaha!!! med ivrig röst -Önskar du dig inge mer.
Helst ska de nästan säga de man köpt innan man som ivrig vuxen är nöjd.
För man är ju INTE nöjd med att hon BARA önskar sig bokmärken.

Å visst blir det spännade med julafton.......visst längtar du efter TOMTEN.
ÅÅååå tänk vad ska tomten komma med ÅÅÅååå sååååå spännande.

Visst L visst blir det kul å få se tomten....

Dagen innan kommer tomten på besök .
-Åååååå (värsta skriket från de igen över engagerade färäldrarna) kolla L tomten.

Tror du att du varit snäll i år nu då sådu får några julklappar.(igen en orsak till att de ska ligga å fundera Tänk om jag inte varit snäll, kanske inte så konstigt om vissa barn ser på tomten med skräck i ögonen, nu kommer han som synat mig hela året ,å jag som inte alls varit så snäll jämt).

Ååååå imorgon är det julafton visst blir det spännande eller hur visst blir det spännande.

5 minuter senare -MEN du L imorgon är det ju julafton, med klappande händer å helivrig röst.

L sovde trots allt detta väldigt gott natten mot julafton men vi har nog bäddat för flera år framöver med sömnlösa nätter inför dessa högtider.

Vi pratar redan om hennes kalas i sommar, vi har skrivit upp hur hon vill ha det .
Så vi har redan börjat trissa upp nästa högtid...........

Hmmmmm...............

Inga kommentarer: